یک محافظ الکتریکی برای خود بسازید


یک محافظ الکتریکی برای خود بسازید

همه ی ما میدانیم محافظ الکتریکی برق یکی از راحت ترین راه حل های محافظت از وسایل برقی و حساس می باشد. هنگامی که برق برای یک وسیله برقی قطع و وصل می شود، مقدار زیادی جریان الکتریکی در سطح ولتاژ به دستگاه وارد می شود که ما با استفاده از محافظ برق می توانیم از این وسایل و دستگاه ها محافظت کنیم.

شماتیک یک محافظ الکتریکی

این محافظ برای تهیه و تولید شبیه یک ماژول کوچک همراه با یک رله الکترومغناطیسی بر روی برد ساخته شده است که به عنوان دستگاه سوئیچینگ شناخته می شود.

این دقیقا یک طرحی میباشد که بر پایه یک تایمر ۵۵۵ طراحی و انجام شده است که قادر است به صورت یک قفل سوییچ دو قطبی سیم کشی شود و دو ورودی مقایسه کننده آن را بهم وصل کند.

این ورودی هایی که بهم متصل هستند با رد شدن از تقسیم کننده پتانسیل مقاومتی در ۱/۲ VCC بیاس می شود.

طرز کار مدار سرج ارستر

طرز کار مدار های سرج ارستر بسیار ساده و راحت می باشد. این مدار ها هنگامی که روشن می شوند و یا منبع تغذیه آن ها وصل می شود. رله ی مدار بدون انرژی باقی می ماند. هنگامی که شما فشار را از روی سوییچ بردارید مدار فعال خواهد شد و انرژی به رله می رسد و منبع تغذیه به بار متصل دسترسی پیدا خواهد کرد. دقت داشته باشید که چراغ های روی مدار نشانگر هر وضعیتی می باشد. به طور مثال چراغ قرمز روی مدار نشانگر وضعیت Power In میباشد و چراغ سبز روی مدار نشانگر وضعیت Power Out می باشد.

آیا محافظ های برق یخچال با سایر محافظ ها مثل محافظ کامپیوتر و کولر گازی تفاوتی دارد؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شده که محافظ های برق با هم تفاوتی دارند یا خیر؟

در حقیقت محافظ های برق از نظر کارایی با هم هیچ تفاوتی ندارند و یک کار مشابه را انجام می دهند و تنها تفاوت عمده آن ها زمان تاخیر آن ها می باشد که برای یخچال ۴ دقیقه و برای بعضی دستگاه های الکترونیکی ۱ دقیقه است که علت آن هم مربوط به این می باشد که برق زمانی که یخچال در حال کار است قطع شود (رله اورلود) چسبیده است و ۳ دقیقه زمان لازم دارد تا رله را ول کند. پس اگر برق زودتر وصل شود موتور استارت نم یزند و خود موتور برق مستقیم گرفته و در نهایت موتور می سوزد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که باید بر اساس وسایل مورد نیاز محافظ الکتریکی برق خود را انتخاب و خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ الکتریکی برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57


برچسب ها: ساخت محافظ برق , طرز کار محافظ برق , محافظ الکتریکی , محافظ برق , مدار سرج ارستر ,
[ بازدید : 170 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 4 اسفند 1398 ] [ 12:23 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]