آنتن تلویزیون از گذشته تا به امروز


آنتن تلویزیون از گذشته تا به امروز

امروزه ما برای مشاهده ی تلویزیون قطعا به آنتن نیاز پیدا میکنیم ما در این مقاله قصد داریم به تاریخچه آنتن و چگونگی اختراع آن بپردازیم.

در ابتدا باید بدانید که آنتن چیست و چه کاری را انجام می دهد؟ آنتن ها را میتوان به عنوان یک وسیله مخابراتی محسوب کرد که وظیفه آن دریافت سیگنال های مخابراتی میباشد که امروزه آنتن های تلویزیون نیز به دسته های مختلفی مثل گردان و آنتن دیجیتال و … دسته بندی میشوند. تقریبا میشه گفت همه ی کسانی که در خانه تلویزیون دارند قطعا از آنتن نیز استفاده میکنند.

معمولا جنس آنتن ها را از یک فلز سبک مثل آلومینیوم درست میکنند که قادر به تشعشع کردن باشد.

اولین آنتن در سال ۱۹۰۱ توسط گولیلمو مارکونی ساخته شد وی در آن زمان ها در یک اتاق که اجاره کرده بود یک فرستنده ای کار گزاشته بود که کار آن ارسال نشانه های رادیویی بود او این کار را هر روز در ساعات ۳ بعد از ظهر تا ۶ انجام میداد. او آن زمان ها ۲۵ سال داشت و با مشکلات زیادی روبرو بود یکی از مشکلات آن نگرفتن علایم رادیویی بود و از این موضوع واقعا ناراحت بود اما او شکست را نپذیرفت و یک بادبادک که به آن یک سیم متصل بود را به هوا فرستاد تا ببیند میتواند این علایم را دریافت کند یا خیر. هنگامی که بادبادک به ارتفاع ۴۵ تا ۵۰ متری رسید فرستنده او که به بادبادک با سیم متصل بود به صدا در آمد و توانست علایمی را از آن دریافت کند او از این ماجرا بسیار خوشحال شد زیرا توانست علایم رادیویی را به خوبی دریافت کند.

گیرنده های دیجیتال و آنتن های تلویزیون نیز دقیقا همین کار ها امروز برای ما انجام می دهند آن ها با دریافت سیگنال هایی که در فضا از طریق ایستگاه های مخابراتی ارسال می شود را دریافت کرده و آن ها را برای ما در تلویزیون نمایش می دهند

امروزه نیز آنتن یک وسیله ی ضروری به شمار می آید و قطعا یک آنتن خوب تاثیر بسزایی در کیفیت تصویر تلویزیون دارد شما میتوانید برای خرید آنتن با کارشناسان ما در تماس باشید.


برچسب ها: آنتن تلوزیون , اختراع آنتن , گیرنده دیجیتال , مخترع آنتن ,
[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 17 بهمن 1398 ] [ 10:38 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]