معرفی بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های NES در طول تاریخ


معرفی بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های NES در طول تاریخ

موفقیت نینتندو در عرضۀ کنسول NES Classic Edition در انتهای سال گذشتۀ میلادی، نشان داد که عشق به کنسول قدیمی NES هنوز نمرده و بسیاری از افراد، حاضرند برای زنده کردن خاطراتشان در بازی با NES پول هم پرداخت کنند. البته حتی اگر دیگر به کنسول قدیمی خود دسترسی نداشته باشید یا کنسول جدید را نیز تهیه نکرده باشید، باز هم می‌توان با کمک شبیه‌سازهای موجود، از بازی‌های قدیمی استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم خاطره‌انگیزترین، محبوب‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های NES به انتخاب وب‌سایت Digital Trends را به شما معرفی کنیم.

www.persianpishraneh.com

۵۰- Castlevania II: Simon’s Quest

گاهی اوقات، بزرگی یک اثر بیشتر از خوب بودنِ آن، به جسورانه و انقلابی بودنش برمی‌گردد. این مسئله به خوبی در مورد Castlevania II: Simon’s Quest صدق می‌کند. عنوانی که روی گیم‌پلی ماجرایی و سکویی نسخه اول Castlevania ساخته شده و عناصر نقش‌آفرینی مانند نقشۀ دنیا و سیستم تجربه به آن اضافه شده است. روند بازی از حالت اکتشاف غیرخطی Metroid اقتباس شده که باعث می‌شود گیم‌پلی بسیار بازتری داشته باشیم. در این بازی آیتم‌های مخفی بسیار زیادی در گوشه و کنارها قرار داده شده که برای به پایان رساندن بازی، رسیدن به آن‌ها ضروری است و به نوعی، تمام کردن بازی بدون راهنمایی را نزدیک به غیر ممکن می‌کنند.

در حالی که Simon’s Quest احتمالاً سرگرم‌کننده‌ترین یا خوش‌ساخت‌ترین بازی NES نباشد، توانست تعدادی از عناصر مکانیکی جدید را به بازی‌های ویدئویی بیاورد. ضمن اینکه این بازی اولین عنوانی بود که در آن حالت تغییر شب و روز وجود داشت به طوری که بازی کردن در حالت شب، بسیار سخت‌تر از حالت دیگر بود. بسیاری از افراد شاید از بازی کردن با Castlevania II لذت نبرند، اما بزرگ بودن همیشه به معنای محبوب بودن نیست.

۴۹- Metal Gear

بله متال گیر! سال‌ها پیش شنیده شدن صدای David Hayter به عنوان سالید اسنیک و در زمانی که هنوز هیدئو کوجیما به این شهرت در نویسندگی و طراحی بازی نرسیده بود، اولین عنوان متال گیر ساخته شد. این بازی ماجرایی البته کیلومترها با نسخه‌هایی که در سال‌های اخیر منتشر شده فاصله داشت اما گیم‌پلی آن در همان زمان هم نشان از یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده داشت. یک بازی با مأموریت‌های مخفی که در آن اسنیک می‌بایست مخفیانه و با کمک پناه گرفتن در موانع مختلف، در مقر دشمن نفوذ کند. اگر یک نگهبان اسنیک را می‌دید، همۀ نگهبانان به دور او جمع می‌شدند. البته در این بازی هوش مصنوعی چندان پیچیده نبود و می‌شد با سختی نه چندان زیادی دشمنان را پشت سر گذاشت.

بازی کردن عنوان اولیۀ Metal Gear برای طرفداران این مجموعۀ بسیار محبوب مانند مطالعه روی استخوان‌ها و فسیل‌های موجودات ماقبل تاریخ است! بررسی و توجه به جنبه‌هایی که از بازی که توانستند در طول سالیان دراز در این مجموعه باقی بمانند و تأثیرات اولین عنوان متال گیر روی سایر عناوین و شخصیت‌های مختلف بازی در سال‌های بعد، کار جالبی خواهد بود.

۴۸- Life Force

پس از موفقیت بالای بازی Gradius، به طور طبیعی یک نسخۀ جدید نیز از آن ساخته شد. بازی جدید با نام Salamander شناخته می‌شد و مانند پدر خود، پیش از ارائه روی NES، به عنوان یک بازی آرکید مطرح شده بود. نسخۀ کنسولی این بازی Life Force نام گرفت و یک بازی شوتر بود که در آن بازیکن در نقش خلبان Vic Viper انجام وظیفه می‌کرد و امکان جمع کردن یاران در سفینه‌ای به نام Lord British نیز در آن مهیا بود. این عنوان البته اختلاف خیلی بزرگی با عنوان اصلی این بازی نداشت اما توانست سیستم تعادل ساده‌ای را معرفی کند و حالت‌های عمودی و افقی حرکت را به طور جالبی انجام دهد. در مجموع می‌توان گفت انجام شش مرحله بازی با Life Force بسیار جالب‌تر از انیمیشن ساخته شده بر اساس عنوان این بازی بود.

۴۷- Kung Fu

از حیث سادگی و قابلیت انجام بازیبه عنوان یک کار تکراری، کونگ فو مانند شکار مرغابی (Duck Hunt) بود. این بازی ابتدا با نام Kung-Fu Master به عنوان یک بازی آرکیدی قدیمی ارائه شد و پس از انقلاب ۸ بیتی، به کنسول‌های مختلفی مثل NES پورت شده و نام Master از آن حذف شد. این بازی تنها پنج مرحله داشت و بازی‌کن در آن می‌توانست از ضربات پا و دست استفاده کند و پس از تمام کردنِ آن (که در چند دقیقه می‌شد آن را انجام داد) حالت سخت‌تر همان مراحل تکرار می‌شد. در این بازی از بخش‌هایی از عناصر بازی با مرگ بروس لی نیز استفاده شده بود. کونگ فو یکی از اولین بازی‌ها در سبک مبارزه‌ای به شکل خاص خود است.

۴۶- Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos

یک سال پس از اتفاق Ninja Gaiden، دومین بخش از این بازی بر اساس مأموریت ریو در مبارزه با امپراطوری شیطانی Ashtar و شکست نقشه‌هایش در نابودی دنیا متمرکز شده بود. این بازی به طور کلی، همان عنوان اولیه به علاوۀ بهبودهای گرافیک ۸ بیتی و قابلیت کنترل بهتر بازیکن و توانایی در بالا رفتن از دیوارها (که پیش از آن فقط می‌توانستید روی آن‌ها بپرید) بود. ضمن اینکه در این بازی، ریو توانایی‌های بیشتری مثل قابلیت استفاده از خنجر، توپ آتشین و ساختن همزاد از خود را داشت. توانایی‌های جدید بازی در کنار ادامۀ توجه سازنده روی موسیقی و جنبه‌های سینمایی بازی، باعث شد این عنوان هم بتواند به خوبی نینجا گایدن اصلی موفق باشد.

۴۵- Kid Icarus

این بازی در واقع همزمان و در کنار بازی Metroid طراحی و منتشر شد و با توجه به موفقیت فوق‌العادۀ متروید، Kid Icarus در حاشیه قرار گرفت. اما این بازی سکویی یک عنوان بسیار سخت بود. حرکت پیوستۀ محیط بازی بر اساس صعود بازیکن به بالاتر باعث می‌شد هر پرش با زمان‌بندی نامناسب یا هر صبر اضافه باعث پیش آمدن اتفاقات ناگوار شود. بسیاری از سکوهای متحرک هم در مسیر قرار داشتند که حرکت کردن و هدایت بازیکن روی آن بیش از حد دشوار بود. ایکاروس می‌توانست تا نزدیکی خورشید رفته یا روی آب هم معلق شود اما این حرکات نسبت به سایر بخش‌ها، بسیار آسان‌تر بودند. جدیدترین عنوان از این سری که احتمالاً آخرین آن‌ها نیز باشد، چندی پیش با نام Kid Icarus Uprising برای پلت‌فرم نینتندو ۳DS آماده شده است.

۴۴- Duck Hunt

احتمالاً هیچ علاقمندی به بازی‌های NES وجود نداشته باشد که حتی یک بار، به قصد تهیۀ Duck Hunt یا شکارچی مرغابی از خانه خارج شده باشد! اما شانس بزرگ شکارچی مرغابی این بود که به همراه Super Mario Bros عرضه می‌شد و در کنار این عنوان فوق محبوب، تا حدی فرصت دیده شدن پیدا کرد. این بازی، یک روند کاملاً تکراری و بدون نیاز به فکر داشت که به نوعی می‌توان آن را پدر بازی‌های مخصوص وقت‌کشی (چیزی مثل انگری بردز در سال‌های اخیر) دانست. بازیکن باید به تعداد مشخصی مرغابی به طور متوالی شلیک می‌کرد تا به مرحلۀ بعد برود و یک سگ هم در تمام مواقعی که تیر شما به خطا می‌رفت، وسط صفحه حاضر شده و به شما می‌خندید! این بازی اولین (و تنها) عنوانی بود که از تفنگ سبک NES Zapper استفاده می‌کرد. البته در کنار تکراری بودن و نیاز نداشتن به فکر، واقعاً شلیک به ۱۰ مرغابی به طور متوالی، کار بسیار سختی بود.

۴۳- Vice: Project Doom

Vice: Project Doom در ابتدا چندان مورد توجه قرار نگرفته بود اما این عنوان، واقعاً شایستۀ توجه و حتی ستایش بود. خط داستانی این بازی اصیل و نوآورانه بود. تمرکز بازی روی یک کاراگاه و بررسی‌های او روی یک شرکت بیگانۀ مخفی و فعالیت‌های آن در تولید داروهای اعتیارآور و عرضۀ آن‌ها در بازار سیاه بود. یک بازی متشکل از چندین ژانر که در آن، جنبه‌های بازی سکویی به سبک نینجا گایدن، بخش‌های مورد نیاز به رانندگی مثل شکارچی جاسوس (Spy Hunter)، عناصر بازی‌های اول شخص تفنگی و اسلحه‌های مختلف وجود داشت. علاوه بر آن‌ها، استانداردهای مورد نیاز بازیکن مانند نشانگر سلامت کاراکتر، تعداد محدود جان‌های مورد استفاده و ۱۱ مرحله با اسلحه‌های جدید و جنبه‌های سینمایی نیز در Vice: Project Doom وجود داشت.

۴۲- A Boy and His Blob: Trouble on Blobonia

این بازی کلاسیک مربوط به ۱۹۸۹ یک داستان جذاب و دلگرم‌کننده در مورد یک کودک و قطره‌اش در خود داشت. با ترکیب عناصری از بازی‌های سکویی و معمایی، در A Boy and His Blob مراحل مختلفی برای نجات سیارۀ خانگی قطره از دست یک دیکتاتور شیطانی طی می‌شد. در طول بازی، پسر می‌توانست آبنبات‌هایی را جمع‌آوری کرده و به قطره داده تا بتواند به شکل‌های مختلفی که برای محیط بازی مناسب‌تر است تبدیل شود. برای مثال با دادن یک نوع آبنبات خاص به قطره، شاهد تبدیل شدنش به نردبان و با دادن آبنبات دیگری به او، تبدیل به چتر می‌شد و اگر نیاز به داشتن یه پل برای عبور از مسیر داشتید، می‌توانستید یک آبنبات با طعم توت‌فرنگی به قطره دهید. از جهت این تبدیل شدن‌ها، A Boy and His Blob شباهت زیادی به E.T. داشت.

۴۱- Adventure Island II

عنوان اصلی Adventure Island یا جزیرۀ ماجراجویی در واقع یک کپی ناموفق و پر سر و صدا از Wonder Boy سگا بود اما نسخۀ دوم از این بازی با اضافه کردن عناصر خوب و مثبتی مثل دایناسورها و اسکیت‌سواری، بازی خوب و جذابی از کار در آمد. این بازی یکی از موارد کلاسیک «نجات دختر از دست آدم بد» بود که بازیکن در نقش یک دریانورد با کلاه سفید به نام Master Higgins حرکت می‌کرد.

www.persianpishraneh.com


برچسب ها: معرفی بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های NES در طول تاریخ ,
[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 4 شهريور 1396 ] [ 13:15 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]