شیرینی سالم : ۵ پیشنهاد سالم برای کسانی که از شیرینیجات دل نمی کنند


شیرینی سالم : ۵ پیشنهاد سالم برای کسانی که از شیرینیجات دل نمی کنند

شیرینی سالم هم مگر داریم؟ شاید با خوردن شیرینیجات همیشه احساس گناه می کردید که حتماً با خوردن فلان شکلات چاق می شوم. محبوبیت شیرینیجات و شکلات نه در بین کودکان، بلکه در بین بزرگسالان نیز بسیار زیاد است. پیدا کردن جایگزین سالم برای شکلات و شیرینی، کار سختی نیست فقط احتیاج به کمی حوصله و دقت دارد.

دوباره به فصلی از سال رسیده ایم که شیرینی و شکلات همه جا هست! از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا شکلات خوری های خمره ای شکل روی میز، شیرینی ها اسم شما را بی وقفه فریاد می‌زنند، اما به حجم عظیمی از کالری که این شیرینی ها با خود می‌آورند فکر کنید! نگران نباشید، ۵ پیشنهاد ویژه و سالم برایتان دارم که هوس شما به خوردن شیرینی را فرو می‌نشاند.

www.persianpishraneh.com

ترکیب آب نبات و شکلات با شیرینی سالم

با مخلوط کردن آب نبات و شکلات مورد علاقه تان با خوراکیهای سالمتر، اشتیاقتان به خوردن شیرینی را پاسخ می‌دهید بی آنکه زیاده روی کنید.

مثلا اسمارتیز M&M یا کشمش را با ذرت، غلاتی که فیبر زیادی دارند، میوه های خشک یا یخ زده مخلوط کنید تا یک میان وعده ترد و خوشمزه باشد که نیاز ذائقه شما به شیرینی را تامین می‌کند.

اگر دوست دارید طعمی که امتحان می‎‌کنید کمی خامه ای و لطیفتر باشد، ماست یا پنیر بی نمک و کم چرب به آن اضافه کنید و اگر به دنبال طعمی خارق‌العاده هستید، افزودن سیب و دارچین را هم فراموش نکنید.

شیرینی بخورید، اما کم!

خوشبختانه آب نباتها و شکلاتهای مورد علاقه همه ما در بسته بندیهای بسیار کوچک هم عرضه می‌شوند. به ویژه در نزدیکی جشنهای مهم، بسته های کوچک این شیرینیها به راحتی در دسترس همگان است که برای بچه ها و بزرگترهایشان، مناسبند.

بعضی از این شکلاتهای کوچک، واقعا ارزشش را دارند؛ مثلا باید ۷ تا ۳Muskeeters بخورید تا ۱۷۰ کالری به بدنتان برساند. البته با این وجود، توصیه من این است که به ۳ یا ۴ تا بسنده کنید!

با خودتان صادق باشید و پوست شکلاتهایی را که خورده اید، حتما دم دست نگه دارید. این کار باعث می‌شود حساب شکلاتهایی که خورده اید از دستتان در نرود. مطالعات نشان می‌دهد که یادآوری بصری (مثل همین پوستهای شکلات) باعث می‌شود بدانید چقدر شیرینی خورده اید و زیاده روی نکنید.

با دقت انتخاب کنید

همه ما می‌دانیم که ارزش غذایی شکلاتها تقریبا صفر است، اما در عین حال کالری بالایی هم ندارند و اگر انتخاب درستی داشته باشید، می‌توانید بدون اینکه رژیمتان خراب شود، شکلات بخورید.

خود من وقتی هوس شکلات می‌کنم، آب نباتهای سفت یا آب نبات چوبی را انتخاب می‌کنم که خوردنشان زمان زیادی لازم دارد. آدامس هم گزینه خوبی است. ۱۷ تا آدامس آلبالویی Twizzler،حاوی ۱۴۰ کالری است و یک بسته Toostie Roll، فقط ۵۰ کالری دارد. بنابراین از خوردن شیرینی لذت ببرید، بی آنکه عذاب وجدان بگیرید!

با میوه ها دوست باشید

میوه ها منیع غنی ای از ویتامین و مواد معدنی هستند که علاوه بر ارزش غذایی بالا، شیرینی طبیعی شان برای مواقعی که هوس شیرینی کرده اید، بسیار مناسب است.

آیا می‌دانستید که می‌توانید ذائقه تان را طوری تربیت کنید که خوراکیهای سالمتری را هوس کند؟ اگر عاشق شیرینی هستید، این کار کمی سخت خواهد بود و زمان خواهد برد اما اگر بیشتر میوه بخورید، میلتان به شیرینی هم به طعم شیرین میوه ها عادت خواهد کرد. پس این بار که هوس شیرینی کردید، یک میوه شیرین را امتحان کنید!

به جای تارت میوه، خود میوه را امتحان کنید؛ انگور و آناناس گزینه های خوبی هستند. نه اینکه دیگر هرگز شکلات و آب نبات نخورید، نه! اما خوردن آنها را به موقعیتهای ویژه موکول کنید. من همیشه مقداری میوه تازه در دسترس دارم تا اگر دلم خواست بصورت یخی یا تازه بخورم.

جایگزین بهتری پیدا کنید

اگر هوس شکلات کرده اید، یک رول شکلات تنها انتخابی نیست که دارید. یک لیوان هات چاکلت کم کالری یا توت فرنگیهای با روکش شکلات را امتحان کنید. حتی شکلات تلخ، که منبعی غنی از آنتی اکسیدان است را می‌توانید تبدیل به شیر شکلات کرده و بنوشید.

البته هزاران هزار شکلات کم کالری هم هست که اگر عاشق شکلات هستید، می‌توانید آنها را انتخاب کنید. به دنبال طعمهایی باشید که برای شما تداعی گر طعم شکلات موردعلاقه تان باشد. مثلا اگر Snickers دوست دارید، شکلاتهای کاراملی کم کارامل را امتحان کنید یا اگر عاشق Reeses هستید، سراغ شکلاتی بروید که طعم کره بادام زمینی داشته باشد. Quaker هم شکلاتهای فوق‌العاده ای دارد که ترکیب عسل و گرانولا هستند و عاشقشان خواهید شد!

www.persianpishraneh.com


برچسب ها: شیرینی سالم : ۵ پیشنهاد سالم برای کسانی که از شیرینیجات دل نمی کنند ,
[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 30 مرداد 1396 ] [ 17:00 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]