۷ مدل سبیل مردانه و نکاتی برای رشد و نگهداری از آن ها


۷ مدل سبیل مردانه و نکاتی برای رشد و نگهداری از آن ها

هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک سبیل چهره شما را تغییر دهد. هر مردی در طول زندگی خود حداقل یکبار هم که شده یک مدل سبیل مردانه عجیب غریب و خاص می گذارد. اخیرا سبیل در مد هم رواج بسیاری پیدا کرده است و مدل های خلاقانه ای را به وجود آورده است. هنرمندان نیز از این مد پیروی کرده و حتی گاهی نقش بسزایی در ایجاد و شیوع کمپین سبیل های خاص و جذاب داشته اند. از هنرمندانی که در صنعت موسیقی در کشورمان فعالیت می کنند، تا بازیگران هالیوودی مانند جانی دپ که در فیلم هایی مانند دزدان دریایی کارائیب نقش آفرینی کرده است، هر کدام مدل خاصی از سبیل دارند و حتی این سبیل جزئی از هویت آن ها را نیز شکل داده است. مدل های مختلفی از سبیل وجود دارد که می تواند چهره شما را از صفر به صد تغییر دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا منتخبی از ۷ مدل سبیل مردانه مشهور و جذاب را به شما معرفی کنیم.


در مورد مدل سبیل مردانه

سبیل مردانه نوعی از پوشش مد رایگان است که می تواند چهره شما را تا حد زیادی تغییر دهد. امروزه انواع مختلفی از سبیل ها را در خیابان و بر چهره مردان می بینیم. سبیل هم می تواند سنت و مردانگی را در چهره شما زنده کند و هم چهره ای خاص و جذاب برای شما ایجاد کند. ضمناً ممکن است بعضی از مدل های سبیل خیلی خاص باشند. سبیل در فرهنگ ایرانی نقش ویژه ای نیز داشته و دارد و اهمیت این موضوع در حدی است که باید در مطلبی جداگانه به آن بپردازیم. البته بهتر است در انتخاب مدل سبیل دقت کنید و در نظر بگیرید که کدام مدل از سبیل برای چهره شما مناسب تر است، چون اگر در انتخاب آن اشتباه کنید ممکن است برای شما نقشی منفی داشته باشد.

سبیل مردانه می خواهید؟

گذاشتن سبیل و رسیدگی به آن زمان بر است و طالب صبر و حوصله و نظمی مردانه است، بنابراین اگر شخصیتی دارید که حوصله رسیدگی به آن را ندارید، بهتر است آن را فراموش کنید، چون در این صورت بیشتر از اینکه چهره شما را جذاب تر و مردانه تر نشان دهد، شما را به شکل دوره گرد های کارتن خواب نشان می دهد. در ادامه ۷ مدل سبیل مردانه و نحوه رشد و رسیدگی به آن ها را برای شما عنوان خواهیم کرد.

۱- سبیل شورون (Chevron) سبیل مرسوم در میان نجیب زادگان

شهرت این سبیل در میان هنرمندان از طریق بازیگری مشهور آمریکایی تام سلک Tom Selleck به وجود آمد. رشد این نوع از سبیل ممکن است چند ماه طول بکشد. این مدل سبیل نه کاملا، اما نسبتا مرتب و منظم است و از پریشانی و آشفتگی دور است. این نوع از سبیل بر خلاف ظاهر زمخت خود چهره ای آرام و مردانه به وجود می آورد. نکته مهم در مورد این نوع از سبیل این است که باید در نظر بگیرید که مدل موی شما با این مدل هماهنگ باشد و از این مدل نمی توان با هر مدل مویی استفاده کرد. همچنین این نوع از سبیل برای کسانی که جنس موی سبیل آن ها صاف است توصیه می شود.

۲- سبیل والروس (شیر ماهی)

این سبیل به قدری خاص است که نمی توانیم هدف آن را تنها در افزایش جذابیت چهره بیابیم. این مدل در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شهرت بسیاری داشت. برای ساختن این مدل باید مدتی در حدود ۵ ماه صبر کنید. البته مدت هایی که برای رشد هر مدل بیان می شود، برای هر شخص متفاوت و بسته به سرعت رشد موهای صورت افراد مختلف است. بعد از حدود ۵ ماه سبیل والروسی شروع به بلند شدن و آویزان شدن می کند و شکل اصلی خود را به دست می آورد. علت اینکه نام سبیل به نام والروس (شیر ماهی) است این است که شیر ماهی نیز مویی به این شکل بر روی صورت خود دارد.

۳- سبیل قلمی (مویی)

شیوع این سبک از زمانی شروع شد که هنرمندان هالیوودی همچون کلارک گیبل Clark Gable و ارول فلین Errol Flynn از این مدل استفاده کردند. برای گذاشتن این مدل از سبیل به کمتر از یک ماه زمان نیاز است. البته این نوع سیبیل نیاز به مراقبت و اصلاح همیشگی و مداوم دارد. این مدل سبیل به این دلیل به نام سبیل قلمی معروف است که ضخامت آن مانند یک قلم کم است و شکلی صاف دارد.

۴- سبیل چخماقی

سبیل چخماقی یکی از مشهور ترین مدل های سبیل است. این مدل سبیل در انتهای دو سر آن خمیدگی قابل توجهی به سمت بالا دارد و همین خمیدگی این مدل را متمایز می کند. امروزه استفاده از این نوع از سبیل دوباره رواج پیدا کرده است و با ست کردن آن با مدل های موی جدید از شکل کلاسیک آن خارج شده و به مد بی نظیری تبدیل شده است. البته خمیدگی دو سر این مدل سبیل به خودی خود و یا به فرمان خدا شکل نمی گیرد، بنابراین اگر دوس دارید این مدل را امتحان کنید باید از واکس مو برای حالت دادن این مدل سبیل استفاده کنید. پیشنهاد می شود برای این کار از واکس های مات استفاده کنید و واکس موی براق را فراموش کنید.

۵- سبیل دم اسبی

سبیل دم اسبی یکی از خاص ترین مدل های سبیل است. مدل دم اسبی برای شکل گرفتن به دو الی سه ماه زمان نیاز دارد. البته شکل دادن به آن زحمت زیادی هم دارد. این سبیل برای بیشتر افراد مناسب نیست و نتیجه جذابی به وجود نمی آورد، علت آن هم به خاص بودن این مدل بر می گردد. بنابراین قبل از انتخاب این مدل روی این موضوع نیز فکر کنید.

۶- سبیل کابوی

سبیل کابوی را می توان نسخه بزرگتر و شلوغ تری برای سبیل شورون دانست. فرق آن با سبیل شورون این است که سبیل کابوی کمی نامرتب تر و پرتر و اصلاح نشده تر به نظر می رسد. سعی کنید برای اصلاح این مدل سبیل از قیچی استفاده کنید و به هیچ وجه مقدار زیادی از آن را کوتاه نکنید.

۷- سیبیل نامرتب (Scruffy)

نام این سیبیل تقریبا گویای همه چیز هست. البته این نامرتب بودن هم نظم خودش را دارد و فقط سبک آن بر اساس یک شلوغی برنامه ریزی شده است. این مدل گاهی با ته ریش نیز همراه می شود و قویترین علت برای نامگذاری نامرتب برای این مدل نیز احتمالا همین علت است. این مدل سبیل توسط بسیاری از هنرپیشه های هالیوودی همچون جانی دپ (Johnny Depp) و جیمز فرانکو (James Franco) استفاده می شود و طرفداران زیادی هم دارد. البته این مدل سبیل بسیار خاص نیست اما چهره جذابی برای شما به وجود می آورد. اگر هیچ علاقه ای ندارید که با یک مدل سبیل خاص جلب توجه کنید و علاقه دارید که یک سبیل جذاب و مردانه داشته باشید، این مدل سبیل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای رشد کردن این نوع از سبیل نیز لازم نیست مدت زیادی صبر کنید.

چطور سبیل بگذاریم؟

اگر نمی دانید که چطور باید سبیل بگذارید ما به شما می گوییم. برای اینکه یک سبیل خوب از آب در بیاید فقط مقداری صبر لازم دارید. یک سبیل پرپشت و قطور یک شبه آماده نمی شود و یا قرصی وجود ندارد که شب بخورید و صبح که از خواب بیدار می شود سبیل در آورده باشید. (البته فعلا اختراع نشده و با پیشرفت روز افزون انسان امروز تقریبا هیچ چیز بعید نیست). بنابراین اگر سبیل می خواهید باید جور آن را نیز بکشید. ممکن است اینکه با یک سبیل کم پشت و کوتاه شروع کنید و این موضوع چهره شما را به هم بریزد و به شکل یک نوجوان تازه بالغ شده در بیایید مشکل داشته باشید. برای حل این مسئله می توانید صبر کنید تا موهای صورت شما به اندازه کافی بلند شوند و زمانی که احساس کردید به میزان کافی رشد کرده اند ریش های خود را کوتاه کنید و مدل سبیل مورد نظر خود را از آن در بیاورید.

رشد سبیل را افزایش دهید

چطور می شود که می بینیم بعضی افراد در عرض مدت کوتاهی، به حدی موی صورتشان رشد کرده که گویی سال ها درویشی پیشه کرده اند و ما آن ها را مدت هاست که ندیده ایم؟ خوب افزایش رشد ریش و سبیل هم قلق خود را دارد و با انجام چندین کار می توانید سرعت رشد آن ها را افزایش دهید.

اولین راه افزایش سرعت رشد موی صورت استفاده از مکمل های معدنی و ویتامین های مختلف است. آن ها به افزایش سرعت رشد موی صورت کمک می کنند. مصرف بیشتر ویتامین های A، B، C، E و همچنین مصرف بیوتین باعث تقویت و تغذیه شدن پیاز مو می شود و مو را از پایه قوی تر می کند. پوست انداختن پوست و نظافت پوست نیز تاثیر زیادی بر سرعت رشد موی صورت دارند. می توانید برای نظافت بیشتر پوست بعد از تراشیدن موی صورت و قبل از شروع دوره از ماسک های تمیز کننده پوست صورت استفاده کنید تا شرایط سالم تری برای رشد موی صورت به وجود بیاید. استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان نیز می توانند محیط مناسبتری برای رشد سریع موی صورت بر روی پوست ایجاد کنند. و آخرین موردی که می توانیم برای افزایش سرعت رشد موی صورت به شما پیشنهاد کنیم نوشیدن مایعات بیشتر و مخصوصاً آب بیشتر است.

مهمترین نکته : چطور سبیل هایمان اصلاح (نوک گیری) کنیم؟

اگر این وظیفه خطیر را به یک آرایشگر حاذق میسپارید که هیچ، اما اگر خودتان این کار را انجام می دهید پیشنهاد می کنیم از تریمرهای مخصوص صورت و ریش استفاده کنید. البته استفاده از شانه و تریمر برای زمانی است که سبیل های شما به قدر کافی و به اندازه نمونه نهایی بلند نیستند. در صورتی که سبیل های شما به قدر کافی رشد کرده اند و یا بلند هستند استفاده از قیچی توصیه می شود. البته این بار هم شانه را فراموش نکنید تا کارتان تمیز تر از آب در بیاید. نکته مهم در مورد اصلاح کردن سبیل این است که تنها زمانی به اصلاح بپردازید که سبیل های شما کاملا خشک هستند. این کار باعث می شود تا اندازه های واقعی را در نظر بگیرید و نتیجه نهایی را به درستی تشخیص دهید.

اگر دوست دارید چهره آراسته ای داشته باشید خواندن مطلب چهار روش اصلاح برای مردان آراسته را هم به شما پیشنهاد می کنیم

آخرین نکته

اگر بار اول است که قصد دارید سبیل بگذارید یک پیشنهاد برای شما داریم. بهتر است برای رفع حس جلب توجه منفی نسبت به تغییرات ناگهانی در ظاهرتان و یا خاص بودن مدل سبیل، از ته ریش در کنار سبیل مورد علاقه تان استفاده کنید. البته این پیشنهاد برای کسانی است که موی صورتشان کامل و پرپشت است و به کسانی که موهای صورتشان در بعضی قسمت های صورت رشد ندارد یا رشد کمتری دارد، اصلا توصیه نمی شود.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 3 خرداد 1397 ] [ 9:21 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]