آیا خواص چای سبز برای کاهش وزن صحت دارد؟

همه ی ما از خواص سبزیجات و گیاهان خوراکی سبز رنگ خبر داریم و کم و بیش آنها را در برنامه ی غذایی خود قرار می دهیم. آیا چای سبز نیز همین خواص را دارد؟ احتمالاً در برخی مطالبی در مورد خواص چای سبز برای کاهش وزن و لاغری خوانده اید. در صورتی که می خواهید از خواص چای سبز و رابطه آن با کاهش وزناطلاع پیدا کنید ادامه این مطلب را با ما همراه باشید.

خواص چای سبز برای کاهش وزن

ظاهراً چای سبز به دو شیوه ی متفاوت به کاهش وزن کمک می کند. گفته می شود کافئین به میزان محدود روی سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی مؤثر است. همین عامل به سوزاندن کالری بیشتر منجر خواهد شد. از طرف دیگر آنتی اکسیدان EGCG موجود در چای سبز به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و در کاهش وزن مؤثر خواهد بود. این دو مورد را می توان عمده ترین خواص چای سبز در رابطه با کاهش وزن دانست.

با اینکه میزان کافئین بیش از حد، کاهش وزن و چربی سوزی را با مشکل مواجه می کند، اما کافئین موجود در یک فنجان چای سبز تنها حدود ۴۰ میلی گرم است. این میزان حدود یک سوم کافئین موجود در یک فنجان قهوه است. البته باید در طول روز حدأقل ۵ فنجان چای سبز مصرف کرد تا بتوان میزان EGCG لازم برای افزایش سوخت و ساز بدن را دریافت نمود.

بنابراین با اینکه میزان چربی سوزی و کمک به کاهش وزن یکی از مهمترین خواص چای سبز نیست، اما می تواند در این خصوص یک نوشیدنی مؤثر باشد. چای سبز بدون شکر یکی از بهترین نوشیدنی های موجود است. چای سبز خالی از کالری، چربی و شکر است. از طرفی برخی افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و همین عامل باعث افزایش وزن می شود. رفع عطش یکی از خواص این چای خوشمزه بشمار می رود.

ضعف های موجود در کنار خواص چای سبز

چای سبز طعم بخصوصی دارد. بیشتر افراد به خاطر این طعم خاص ترجیح می دهند میزان شکر و شیر فراوانی با چای خود میل کنند. همین عامل کالری فراوانی به بدن شما وارد می کند. کالری که شما را در مسیر کاهش وزن با مشکل مواجه خواهد کرد. با اینکه این مسئله مربوط به زیان های چای سبز نیست اما در صورت عادت به مصرف قند فراوان هنگام نوشیدن چای سبز باید دقت بیشتری به خرج داد.

اگر در مصرف چای حرفه ای باشید بدون شک لیموناد چای سبز را نیز امتحان کرده اید. بیشتر افراد این نوشیدنی خوشمزه را با عسل اندک تهیه می کنند که مشکل خاصی ندارد اما در صورتی که از شکر استفاده شود باید مراقب بود. میزان شکر لازم برای شیرین کردن نوشیدنی های حاوی چای سبز (به علت طعم خاص آن) معمولاً زیاد است. به همین دلیل کالری فراوانی از این طریق جذب بدن می شود.

بنابراین برای بهره گیری از خواص چای سبز باید آن را به صورت معمولی مصرف کنید. اگر در هوای گرم به یخ‌چای (آیس‌تی) علاقه دارید آن را بدون قند یا با اندکی عسل مصرف کنید. در صورت اضافه کردن شیر هم حتماً شیر کم چرب را در دستور کار داشته باشید.

persianpishraneh.com


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 ] [ 10:02 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]