روز جهانی غذا و خوشمزه ترین و بدمزه ترین غذاهای جهان


روز جهانی غذا و خوشمزه ترین و بدمزه ترین غذاهای جهان

روز جهانی غذا در سراسر جهان برگزار می شود. در این روز برنامه های زیادی در مرکز فائو در رم ایتالیا اجرا می شوند. هدف این برنامه ها، سازمان های سیاسی و غیر سیاسی است که توجه خاصی به موضوع غذا دارند.سازمان ملل متحد و دانشگاه های سراسر جهان، سمپوزیوم، کنفرانس، کارگاه و ارائه هایی در مورد این موضوع خاص و چگونگی تولید، توزیع و امنیت غذا برگزار می کنند.

persianpishraneh.com

معرفی سازمان فائو (FAO) و روز جهانی غذا

هدف موسسه فائو از برگزاری برنامه هایی برای روز جهانی غذا، بالا بردن کیفیت غذا در دنیا، بهبود تولیدات کشاورزی، بالا بردن سطح زندگی مردم روستاها است که ارتباطی مستقیم با رشد اقتصاد جهان دارد. از سال ۱۹۸۱، روز ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر ماه به عنوان «روز جهانی غذا» شناخته شده است.

رژیم های غذایی انتخابی اکثر مردم به سمت استفاده از غذاهای سالم تر و مواد مغذی تری سوق یافته که با روش هایی کاملاً اخلاقی و دوستدار محیط زیست تولید شده اند. این کیفیت ها چیزهایی هستند که اتحادیه اروپا در تلاش است آن ها را از طریق دستورالعمل های استاندارد و فعالیت های مساعی تضمین کند.

از دهه ۱۹۶۰، این سازمان در حال توسعه استانداردهای بین المللی برای مواد اولیه ای است که در ارتباط با مواد غذایی هستند. این سازمان همچنین مطالعاتی بر روی امولوسیون کننده ها، تثبیت کننده ها و رنگ های خوراکی داشته است و برای اولین بار بعد از ۲۰ سال لیستی از مواد طعم دهنده مورد قبول برای غذاها ارائه کرده است.

تا چند سال پیش، سیاست این سازمان و روز جهانی غذا اساساً نظارت بر کیفیت شیمیایی و میکروبیولوژی غذاها بوده است. امروزه کاملاً مشخص است که رژیم غذایی باید سالم باشد. مثلاً در سال ۲۰۰۳ اتحادیه اروپا، در ارتباط با سازمان بهداشت جهانی در روز جهانی غذا انجمنی را برای بررسی غذاهای مورد استفاده در مدرسه تشکیل داد و در سال ۲۰۰۶ کنفرانسی را با موضوع «مبارزه با چاقی» با همراهی سازمان بهداشت جهانی برگزار کرد.

احترام به محیط زیست، یک اصل مهم

جدا از امنیت و بهداشت غذا، از تولیدکنندگان و کشاورزان انتظار می رود به موارد قانونی مانند احترام به محیط زیست و سلامت حیوانات اهمیت بدهند. کنوانسیون حمایت از حیوانات که توسط اتحادیه اروپا به وجود آمده، اولین سند بین المللی در مورد اصول اخلاقی برای حمل و نقل، پرورش و کشتار حیوانات ارئه کرده است. این سند پایه ای برای تمام قوانین مربوط در اروپا و متعاقبا در بسیاری از کشورهای جهان شد.

خوشمزه ترین و بدمزه ترین غذاهای جهان

تهیه غذا و حتی تولید و پرورش مواد اولیه آن در کشورهای مختلف متقاوت است. به مناسبت این روز به بررسی و معرفی خوشمزه ترین غذاهای دنیا می پردازیم. هرچند اعطای لقب خوشمزه ترین و بدمزه ترین در مورد غذا موضوعی کاملاً سلیقه ای و شخصی خواهد بود؛ اما این مطلب به بررسی غذاهایی پرداخته که از نظر بسیاری از افراد لقب «غول غذاها» را گرفته اند و در مقابل غذاهایی که به عنوان بدمزه ترین غذاها شناخته شده اند.

۱۰- آمریکا

به دلیل اینکه بسیاری از غذاهای معروف آمریکا ریشه ای از کشورهای دیگر دارند، مانند پیتزا که از ایتالیا به این کشور آمده و سیب زمینی سرخ شده که از بلژیک به آلمان آمده است. پس باید در مورد غذاهای سنتی این کشور مانند آبگوشت صدف و پای لیموترش حرف بزنیم.

غذاهای خوشمزه آمریکا: چیزبرگر و کوکی با تکه های شکلات

غذای بدمزه آمریکا: غذاهای فرآوری شده و کی اف سی (KFC)

۹- مکزیک

اگه شما حق داشته باشید فقط یک غذا تا پایان عمرتان بخورید، عاقلانه ترین انتخاب غذاهای مکزیکی است، چراکه هیچ وقت از خوردن آنها خسته و دلزده نخواهید شد.

خوشمزه ترین غذاهای مکزیک: مول (Mole)، تاکو ال پاستور (Tacos al pastor)، تامالز (Tamales)

بدمزه ترین غذای مکزیک: توستاداس (Tostadas)

۸- تایلند

یکی از جاذبه های تایلند خوراکی های خیابانی این کشور است. ترکیب ادویه های مختلف در هر غذا طعم پیچیده ای به وجود می آورد که شبیه به یک ارکستر موزیک است.

خوشمزه ترین غذاهای تایلند: تام یام کینگ (Tom yam kung)، ماسامان کوری (Massaman curry)، سوم تام (Som tam)

بدمزه ترین غذای تایلند: پلا سوم (Pla som)

۷- یونان

با خوردن غذاهای یونان فکر می کنید که غذاهای موجود در یک مجله پر از رنگ و شاد به زندگی واقعی آمده اند، اما بدون هیچ فتوشاپی. مثل دریای آبی و ساختمان های سفید یونان، میوه های زیتون، پنیر فتا، سالادهای رنگارنگ و گوشت های رُست شده کاملاً شبیه یک کارت پستال واقعی هستند.

خوشمزه ترین غذاهای یونان: روغن زیتون، اسپاناکوپیتا (Spanakopita)، جایروس (Gyros)

بدمزه ترین غذای یونان: لاچارونیزو (Lachanorizo)

۶- هند

وقتی در آشپزی آنقدر از فلفل استفاده کنید که دیگر طعم گوشت و سبزیجات را متوجه نشوید؛ یعنی غذا، فدای طعم دهنده ها شده است. وقتی غذایی با افزودن فلفل خوشمزه شود دیگر قانونی برای استفاده از فلفل وجود نخواهد داشت.

خوشمزه ترین غذاهای هند: دال (Dal)، دوسا (Dosa)، چای (Chai)

بدمزه ترین غذای هند: مرغ بالتی (Balti chicken)

۵- ژاپن

ژاپنی ها همان دقتی را که در مهندسی دارند در درست کردن غذا هم دارند. ژاپن جایی است که اساتید درست کردن سوشی را در خود جای داده، کسانی که با غذاهایشان مشتری ها را شوکه می کنند.

خوشمزه ترین غذاهای ژاپن: سوپ میسو (Miso soup)، سوشی و ساشیمی (Sushi and sashimi)، تمپورا (Tempura)

بدمزه ترین غذای ژاپن: فوگو (Fugu)

۴- اسپانیا

بیاید غذا بخوریم، بعد بخوابیم، بعد دو ساعت کار کنیم و بعد دوباره غذا بخوریم. «زنده باد اسپانیا»! کشوری که آنقدر غذاهای خوشمزه دارد که همه دوست داریم در این کشور زندگی کنیم.

خوشمزه ترین غذاهای اسپانیا: خامون ایبریکو (Jamon Iberico)، چورس (Churros)

بدمزه ترین غذاهای اسپانیا: گزپاچو (Gazpacho)

۳- فرانسه

اگر شما هم از جمله اشخاصی هستید که شعار «زندگی مهم تر از غذا است» را سرلوحه خود کرده اید، بهتر است از پاریس دیدن کنید. چرا که همه در این کشور به اهمیت غذای خوب باور دارند.

خوشمزه ترین غذاهای فرانسه: اسکارگو (Escargot)، ماکارون (Macarons)، باگت (Baguette)

بدمزه ترین غذاهای فرانسه: فوا گرَه (Foie gras)

۲- چین

مردمی که با سوال آیا غذا خورده ای؟ جویای حال یکدیگر می شوند، مسلماً کسانی هستند که غذا نقش مهمی در زندگیشان دارد.

خوشمزه ترین غذاهای چین: دیم سام (Dim sum)، زیالونگ بائو (Xiaolongbao)، اردک پکن (Peking duc)

بدمزه ترین غذای چین: سوپ کوسه (Shark’s fin soup)

۱- ایتالیا

ایتالیا قرن ها است که آشپزی سراسر دنیا را با سس گوجه های خوشمزه و دسرهای چرب و چیلی تحت سیطره خود درآورده است.

خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا: اسپاگتی بلونیز (spaghetti bolognaise)، پیتزا، سالامی ایتالیایی، قهوه و کاپوچینو

بدمزه ترین غذای ایتالیا: گوشت بوفالو با پنیر موتزارلا (Buffalo mozzarella)

با اینکه در دنیا حتماً غذاهای خوشمزه و بدمزه دیگری وجود دارد، ما در این مطلب به اختصار از غذاهای ۱۰ کشور نام برده ایم. اما مهم ترین نکته آن است که باید در روز جهانی غذا به کسانی توجه شود که از داشتن غذای سالم و کافی محروم مانده اند. هرچند بسیاری از کشورها به این موضوع توجه خاصی داشته و دارند ولی باید همه ما برای ریشه کن کردن قحطی و گرسنگی در تمام جهان در کنار یکدیگر بایستیم.

persianpishraneh.com


برچسب ها: روز جهانی غذا و خوشمزه ترین و بدمزه ترین غذاهای جهان ,
[ بازدید : 221 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 7 آبان 1396 ] [ 9:17 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]