مراقبت از سگ ها: چگونه حواسمان به دوست کوچکمان باشد


مراقبت از سگ ها: چگونه حواسمان به دوست کوچکمان باشد

یک سگ می‌تواند شادی و نشاط را برای هر فردی به ارمغان بیاورد. اما، قبل از اینکه تصمیم به قبول کردن سرپرستی یکی از آن‌ها بگیرید، بهتر است با روش های مراقبت از سگ ها آشنا شوید. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، داشتن یک سگ می‌تواند حس سرزندگی و خوشحالی را به هر خانه‌ای بیاورد، پس طبیعی است که سلامت و خوشحالی این رفیق چهار پا نیز اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. در این مقاله، تلاش کرده‌ایم تا کلیه مراقبت های عمومی سگ ها را گردآوری کرده و در قالب یک مطلب ارائه کنیم.

قبل از هر چیز، اگر مایل به پذیرش سرپرستی یک سگ هستید، قبل از خریدن یکی از این دوست‌داشتنی‌ها سری هم به پناهگاه‌های حیوانات بزنید و از آن‌جا دوست خود را انتخاب کنید.

persianpishraneh.com

مراقبت از سگ ها – تغذیه

به طور کلی، تعداد وعده‌های غذایی لازم برای سگ‌ها در سنین مختلف به قرار زیر است:

  • توله‌های ۸ تا ۱۲ هفته‌ای معمولاً نیاز به چهار وعده در روز دارند.
  • به توله‌های ۳ تا ۶ ماهه سه وعده غذا بدهید.
  • برای توله‌های ۶ ماهه تا ۱ ساله، دو وعده غذا در روز کافی است.
  • پس از ۱ سالگی، معمولاً یک وعده غذا در روز کفایت می‌کند.
  • برای برخی از سگ‌ها، شامل سگ‌های بزرگ و آن‌هایی که مشکل نفخ دارند، بهتر است تغذیه طی دو وعده کوچک‌تر صورت بگیرد.

استفاده از غذای خشک مرغوب باعث ایجاد رژیم غذایی متعادلی برای سگ‌های بزرگسال می شود. می‌توان در کنار آن از غذای کنسروی نیز استفاده کرد و یا آن را با آب مخلوط کرد. ممکن است سگ شما عاشق خوردن پنیر، تخم مرغ پخته و حتی و میوه و سبزیجات باشد، اما توجه داشته باشید که میزان این مواد نباید بیشتر از ۱۰٪ از کلیه خوراکی‌های روزانه سگ باشد.

اما توله‌ها تنها باید به خوردن غذای با کیفیت و مناسب سن و نژاد خود اکتفا کنند. پس لطفاً از دادن خوراکی‌های آدمیزاد به توله‌ها خود‌داری کنید! زیرا باعث به هم خوردن سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی شده و مشکلات استخوان و دندان را برای این کوچولو ها به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه باعث بد غذایی و چاقیمفرط در آن‌ها می‌شود. ضمناً توجه داشته باشید که آب تازه و تمیز همیشه در دسترس توله‌ها باشد و ظرف آب و غذای آن‌ها را نیز مرتب تمیز کنید و بشویید.

مراقبت از سگ ها – ورزش

سگ‌ها برای سوزاندن کالری، تحریک ذهن و سالم ماندن نیاز به ورزش دارند. البته، نوع این ورزش‌ها به نسبت نژاد، جنسیت، سن و سطح سلامت سگ‌ها متغیر خواهد بود. ورزش همچنین باعث می‌شود که حوصله سگ‌ها سر نرود که باعث جلوگیری از بروز رفتارهای مخرب در آن‌ها می‌شود. بازی و سرگرمی در شرایط کنترل شده و تحت نظارت یک انسان همچنین، باعث ارضای بسیاری از نیازهای غریزی سگ مانند کندن، انبار کردن، جویدن و دنبال کردن می‌شود.

مراقبت از سگ ها – پیرایش

مرتب برس کشیدن سگ‌ها باعث تمیز ماندن آن‌ها و البته، کاهش میزان ریزش مو آنان می‌شود. همچنین، در آب و هوای گرم حواستان به کک‌ها و کنه‌ها باشد تا سگتان همیشه سالم و زیبا باشد. بیشتر سگ‌ها (البته در صورتی که خودشان را کثیف نکنند) بیشتر از چند بار در سال نیاز به حمام ندارند. قبل از استحمام، مو‌ و کرک‌های سگ را شانه و یا قیچی کنید. در مرحله آب‌کشی نیز این کار را با دقت انجام دهید وگرنه در صورت باقی ماندن مقداری از صابون بر روی پوست، کثیفی به سرعت جذب پوست سگ می‌شود.

مراقبت از سگ ها – حمل و نقل

برای حمل سگ کوچک خود یک دست را زیر سینه سگ قرار دهید و و با دست دیگر پاها را از زیر بگیرید. تحت هیچ شرایطی تلاش نکنید که توله یا سگ کوچک خود را با گرفتن دست‌ها، دم و یا پشت گردن از زمین بلند کنید. اگر مجبورید سگ بزرگ خود را بلند کنید، این کار را از زیر قفسه سینه انجام دهید و با دست دیگر حمایت لازم برای اندام‌های تحتانی آن را فراهم کنید.

مراقبت از سگ ها – مسکن

حیوان خانگی شما نیاز به جایی گرم و آرام دارد به خوبی استراحت کند. یک قفس مخصوص آموزش و یا یک تخت خواب مخصوص سگ‌ها می‌‌تواند برای این کار ایده‌آل باشد و قرار دادن یک پتو و یا بالش تمیز می‌تواند حس راحتی بیشتری به دوست چهارپای شما بدهد. اما توجه داشته باشید که این بالشت و پتو باید به طور مرتب شسته شوند. اگر سگ وقت زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کند، حتماً از وجود محلی سایه دار و البته آب خنک اطمینان حاصل کنید. البته، در فصل‌های سرد سال، باید به دنبال جایی گرم، خشک و پوشیده برای سگتان بگردید.

مراقبت از سگ ها – شناسنامه

از مقررات مربوط به نگه‌داری حیوانات خانگی آگاه شوید و در صورت لزوم مجوز‌های ضروری برای نگه‌داری از سگ را فراهم کنید. این کار در کنار داشتن شناسنامه و میکروچیپ شناسایی، باعث می‌شود در صورت مفقود شدن سگ، پیدا کردن آن س

در فصل‌های گرم سال، مهم است که هر روز پوست سگ را بازرسی کرده و از عدم وجود هر گونه کک، کنه و مشابه آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به مورد مشکوکی بر خورد کردید، حتماً با دامپزشک خود در این زمینه مشورت کنید. امروزه متد‌های متنوعی برای درمان این گونه بیماری‌ها وجود دارند که ساده‌ترین آن‌ها، شانه مخصوص از بین بردن کک است.

مراقبت از سگ ها – داروها و سموم

از استفاده از دارو هایی که توسط دامپزشک برای سگتان تجویز نشده اند، اکیداً خودداری کنید. اگر احتمال می‌دهید که سگ ماده‌ای سمی خورده است، از خود درمانی پرهیز کرده و بلافاصله حیوان را به دامپزشکی ببرید.

مراقبت از سگ ها – عقیم‌سازی

اده‌تر باشد.

مراقبت از سگ ها – کک و کنه

برای حفظ سلامتی حیوان خانگی و کنترل جمعیت آن‌ها بهتر است سگ خود را تا ۶ ماهگی عقیم کنید. البته، فراموش نکنید که قبل از هر تصمیم‌گیری جدی، با دامپزشک خود مشورت نمایید.

مراقبت از سگ ها – واکسن

یکی از مسائلی که هیچ‌گاه نباید فراموش کنید، های دوست چهارپایتان است. واکسیناسیون درست و به موقع باعث می‌شود که حیوان خانگی کمتر بیمار شده و نیز، از اپیدمی یا واگیر دار شدن بیماری جلوگیری می‌کند.

لوازم ضروری

فهرست زیر شامل برخی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز برای مراقبت از سگ ها است:

  • غذا و جایزه با کیفیت
  • ظرف غذا
  • ظرف آب
  • اسباب بازی
  • برس، شانه و شانه مخصوص کک
  • قلاده با پلاک مشخصات
  • بند قلاده
  • قفس برای آموزش
  • تخت خواب با بالش و یا پتو
  • مسواک

حواستان به کثیف‌کاری‌های سگتان باشد

در بیرون از منزل حتماً از قلاده و بند برای سگتان استفاده کنید. این کار امنیت خود سگ و البته افرادی را تضمین می‌کند که خیلی از این حیوان دل خوشی ندارند. اگر هم لازم بود که سگتان به ندای طبیعت پاسخ دهد، لطفاً پس از انجام ماموریت محل را پاکسازی کنید.

داشتن یک سگ به عنوان حیوان خانگی شادی و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد، اما نباید مراقبت های ضروری سگ ها را فراموش کرد. خوشبختانه، با خواندن این مقاله می‌توانید از دوست چهار پای خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

persianpishraneh.com


برچسب ها: مراقبت از سگ ها،سگ خانگی،سگ پا کوتاه،نژاد سگ ها،سگ پشمالو ,
[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 29 مهر 1396 ] [ 9:38 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]