تاریخچه برند هرمس : استاد بزرگ تولید محصولات چرمی


تاریخچه برند هرمس : استاد بزرگ تولید محصولات چرمی

تاریخچه برند هرمس (با تلفظ صحیح تر اِرمس) از ۱۸۰ سال پیش آغاز شد. قدمت این برند و در اصل خاندان هرمس به حدود پنج نسل پیش بر می گردد. بنابراین هرمس را می توان یک برند تاریخی به حساب آورد. این برند در سال ۱۸۳۷ میلادی که معادل سال ۱۲۱۶ میلادی می باشد، یعنی ۱۸۰ سال پیش تاسیس شد. در این مطلب بیوگرافی و تاریخچه این برند اصیل فرانسوی را از ابتدا تا اکنون، به طور خلاصه و مفید جمع آوری کرده ایم. با نکات جالبی رو به رو خواهیم شد. در ادامه با تاریخچه برند هرمس با ما همراه باشید.

persianpishraneh.com

تیری هرمس : مؤسس برند هرمس

تیری هرمس در سال ۱۸۰۱ در شهر کرفلد (Krefeld) در آلمان به دنیا آمد. پدر او یک مهاجر فرانسوی و مادرش یک آلمانی تبار بود. کرفلد شهری که تیری در آن به دنیا آمد به عنوان شهر مخمل و ابریشم مشهور است. علت شهرت این شهر به این عنوان قدمت این شهر در زمینه تولید محصولات نساجی است. در سال ۱۸۲۸ این خانواده به همراه تیری به پاریس مهاجرت کردند. تیری در پاریس با صنعت تولید چرم و تجارت چرم آشنا شد و به آموختن ساخت چرم مشغول شد.

سر انجام در سال ۱۸۳۷ تیری هرمس سرآغاز تقویم تاریخچه برند هرمس را رقم زد. خانۀ مد هرمس اولین فعالیت خود را به عنوان طراحی و تولید لوازم جانبی مد (اکسسوری) چرم مرتبط با سوارکاری ایجاد کرد. البته این محصولات بیشتر برای استفاده از درشکه نه سواری اسب، مورد استفاده قرار می گرفتند. علت استفاده از کالسکه و اسب برای لوگوی این کمپانی نیز به همان زمان بر می گردد. اولین کارگاه این کمپانی محصولات مرتبط با کالسکه مانند لگام اسب و از این جمله محصولات را تولید می کردند.

تنوعی از محصولات

این برند پاریسی تا به حال در زمینه های زیادی فعالیت کرده است. البته تخصص این برند اهل پاریس در زمینه تولید محصولات چرم و به خصوص کیف های چرمی است، اما کمپانی دامنۀ زیادی از محصولات مجلل را تولید کرده است. هرمسی ها در زمینه تولید عطر مردانه و عطر زنانه و عطر اسپرت، انواع روسری، کریستال،جواهرات، کروات و بسیاری از زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته اند. آن ها حتی با اپل برای تولید بند ساعت هوشمند اپل نیز همکاری هایی داشته اند. اکنون نگاهی به پیش از شروع تاریخچه برند هرمس می اندازیم.

اگر به خواندن تاریخچه و بیوگرافی شرکت های بزرگ علاقه مندید می توانید در منوی بیوگرافی موارد بیشتری برای مطالعه پیدا کنید.

شروع موفقیت

در سال ۱۸۵۵ محصولات این کارگاه به عنوان محصولات با کیفیت در این زمینه بسیار مشهور شدند، تا جایی که این محصولات برنده جایزه های بسیاری از جمله برنده جایزه محصولات درجه یک در نمایشگاه پاریس شدند. این شرکت برای دومین بار در سال ۱۸۶۷ برنده جایزه نشان درجه یک در نمایشگاه پاریس شد.

ادامه راه پدر

در سال ۱۸۸۰ که دیگر مدیریت این کمپانی به پسر تیری، چارلز امیل هرمس (Charles-Émile Hermès) رسیده بود محل این کارگاه به مکانی دیگر منتقل شد. چارلز تمرکز اصلی خودش را بر روی فروش جهانی و خارج از مرزهای کشور گذاشت. این شرکت سال ها به فعالیت خود ادامه داد تا این که در سال ۱۹۱۸ اولین کت چرم را به شکل کت چرم مخصوص بازی گلف برای شاهزاده ولز طراحی و تولید کرد. در نهایت، این شرکت در سال ۱۹۲۲ اولین کیف دستی چرم خود را تولید کرد.

اولین شعبه این برند در کشورهای خارجی در ۱۹۲۴ در آمریکا تأسیس شد و بعد از آن دو فروشگاه جدید در دو محل تفریحی در فرانسه ساخته شد. اولین کالکشن لباس برند هرمس در سال ۱۹۲۹ در پاریس رونمایی شد. در سال ۱۹۳۵ هرمسی ها یکی از معروف ترین محصولات خود را عرضه کردند که بعدها با نام «کیف کلی» (Kelly bag) شناخته می شد. اولین روسری ابریشمی (حریر) که توسط این شرکت معرفی شد با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد و حتی مشاهیر آن زمان نیز از آن استقبال کردند. جالب است بدانید، امروزه هرمس در هر ۲۰ ثانیه یک روسری ابریشمی می فروشد.

ورود به عرصه عطر سازی

در سال ۱۹۵۰ خاندان هرمس به عرصه عطرسازی ورود کردند. این شرکت به تولید ادکلن مردانه و ادکلن زنانه و همچنین عطرهای اسپرت پرداختند و تا این زمان چیزی حدود ۵۰ نوع عطر و ادکلن ساخته اند که از این میان برخی از آن ها مانند ادکلن (Terre d’Hermès) که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد، بسیار مشهور و شناخته شده اند. از سال ۱۹۵۰ با تولید جعبه های این کمپانی به رنگ نارنجی کم کم این رنگ به طور غیر رسمی به عنوان رنگ مخصوص این کمپانی انتخاب شد.

پیشرفت آهسته و مداوم

در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، این شرکت پس از پیشرفت های مداوم و آهسته، به تولید عمده محصولات خود پرداخت و در زمینه های جدیدی همچون تولید کفش های زنانه، پوشاک مردانه و ست های خانگی مختلف ورود کرد. هرمس در این سال ها در زمینه تولید محصولات کریستالی، محصولات مورد استفاده دفاتر و شرکت ها و اسباب و وسایل منزل هم فعالیت داشت. در سال ۲۰۰۳ طراحان مشهوری چون ژان پل گوتیه (Jean-Paul Gaultier) نیز به هرمس پیوستند و در طراحی محصولات فوق العاده در هرمس نقش مهمی ایفا کردند.

هرمس در چند دهه اخیر

در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، این شرکت پس از پیشرفت های مداوم و آهسته، به تولید عمده محصولات خود پرداخت و در زمینه های جدیدی همچون تولید کفش های زنانه، پوشاک مردانه و ست های خانگی مختلف ورود کرد. هرمس در این سال ها در زمینه تولید محصولات کریستالی، محصولات مورد استفاده دفاتر و شرکت ها و اسباب و وسایل منزل هم فعالیت داشت. در سال ۲۰۰۳ طراحان مشهوری چون ژان پل گوتیه (Jean-Paul Gaultier) نیز به هرمس پیوستند و در طراحی محصولات فوق العاده در هرمس نقش مهمی ایفا کردند.

هرمس در چند دهه اخیر

هرمس ابتدا به تقویت فروشگاه های خود در پاریس پرداخت و سپس شروع به توسعه شعبه ها و نمایندگی های خود در سراسر جهان پرداخت. اکنون و با گذشت نزدیک به دو قرن از آغاز «تاریخچه برند هرمس»، این شرکت توانسته بیش از ۲۴۰ شعبه در سراسر جهان و در مکان های مشهوری همچون وال استریت دارد. این شرکت توانسته رکوردهای زیادی را در زمینه خرده فروشی محصولات مجلل و غیر مجلل برای خود ثبت کند. یکی از رکورد های جالب این شرکت مخصوص کیف چرمی مشهور بیرکین (Birkin bag) است که برای سفارش آن باید حدود ۶ سال در لیست منتظر باشید. مطالعاتی که در سال های اخیر انجام شده است نشان داده که سرمایه گذاری در زمینه فروش کیف Birkin bag در ۳۵ سال اخیر از سرمایه گذاری در زمینه طلا و سهامارزشمند تر بوده است.

هرمس مشتریان مشهوری نیز داشته و دارد. افراد مشهوری مثل مدونا، ویکتوریا بکام (همسر دیوید بکام)، نیکول کیدمن و جولیان مور از مشهورترین مشتریان هرمس هستند.

بند چرمی هرمس برای اپل واچ مجلل

با این که هرمس در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید متعلقات درشکه شروع کرد، اما امروزه هرمس بیشتر فروش خود را در زمینه کیف های چرمی دارد و این شرکت به تولید محصولات مختلف از جمله کفش، پوشاک، عطر، ساعت، لوازم تزئینی خانه، جواهرات و بسیاری از زمینه های دیگر ورود کرده و با قدرت به کار خود ادامه می دهد. هم اکنون ششمین نسل از خاندان هرمس در حال مدیریت این شرکت بزرگ فرانسوی می باشند. هرمس اخیرا در زمینه تولید اپل واچ با اپل نیز به همکاری پرداخت.

سخن نهایی

در تاریخچه برند هرمس با این شرکت خوش نام فرانسوی بیشتر آشنا شدیم. شرکتی که تولیدات محصولات مجلل (لوکس) را در اولویت قرار می دهد. حفظ کیفیت و مواد اولیۀ به کار رفته در این محصولات بسیار اهمیت دارد. به لطف همین شاخصه ها، این محصولات باب میل مشاهیر هستند. شاید لیست ۶ ساله برای خرید یک کیف، خیلی عجیب باشد. اما در دنیای مد، چندان هم دور از ذهن نیست.



برچسب ها: برند هرمس،محصولات چرمی،چزم هرمس،بهترین چرم،چرم مشهد،چرم هرمس،هرمس،hermes ,
[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 16 مهر 1396 ] [ 9:38 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]