افزایش ماندگاری عطر در ۸ حرکت : چطور همیشه خوش بو باشیم؟


افزایش ماندگاری عطر در ۸ حرکت : چطور همیشه خوش بو باشیم؟


شاید بسیاری از ما دوست یا آشنایی داشته باشیم که در هر شرایطی بوی عطر می‌دهد و در هر جمعی شمع محفل است. این در حالی است که وقتی ما همان عطر را می‌زنیم مدت کمی بر روی پوستمان می‌ماند و خیلی زود دیگر نمی‌توان رایحه آن را احساس کرد. البته، طبیعی است که بینی پس از مدتی به بوی عطر عادت کند و دیگر رایحه آن را احساس نکند. اما اگر مطمئن هستید که عطر روی پوست شما ماندگاری بالایی ندارد،‌ با ما در تحریریه بامیلو بلاگ هم‌قدم باشید تا ۸ استراتژی هوشمندانه برای استفاده از عطر و افزایش ماندگاری آن را به شما بگوییم.

persianpishraneh.com

افزایش ماندگاری عطر : انتخاب رایحه قدرتمند‌تر

اگر بخواهیم یادی هم از نویسنده معروف کتاب مزرعه حیوانات، جورج اورول هم بکنیم باید بگوییم که برخی از رایحه‌ها از دیگران برابرتر هستند. به بیان دیگر، به دلیل نوع ساختار مولکولی رایحه‌ها برخی از دیگران قدرتمندترند و ماندگاری بیشتری دارند. به عنوان مثال، رایحه‌های مرکباتی خیلی زود از بین می‌روند. این در حالی است که نت‌های ادویه‌ای و چوبی مانند چوب صندل ماندگاری بالاتری دارند. پس اگر میزان ماندگاری عطر برایتان عامل تعیین کننده‌ای است، بهتر است در هنگام خرید عطر به رایحه‌های تشکیل دهنده آن نیز توجه کنید.

افزایش ماندگاری عطر : لایه‌های مختلف عطری

امروزه دیگر همراه با عرضه هر عطری، تعداد زیادی از محصولات مکمل آن نیز مانند شامپو بدن، کرم بدن، و حتی عطر مخصوص مو برای بانوان نیز روانه بازار می‌شود. استفاده از این محصولات مکمل و به اصلاح، استفاده لایه به لایه از عطر باعث می‌شود که ماندگاری عطر افزایش پیدا کند.

افزایش ماندگاری عطر : استفاده درست از عطر

عطر زدن هم مانند هر کار دیگری برای خود قوانینی و روش استفاده درستی دارد. اگر مایلید عطر مدت زمان بیشتری بر روی بدن شما بماند، نقاط مناسب عطر زدن را شناسایی کنید. عموما نقاط نبض دار و گرم‌تر بدن برای استفاده از عطر ایده‌آل شمرده می‌شوند. به عنوان مثال، روی مچ دست، پشت گوش،‌ روی رگ گردن، روی شکم و بالا تنه از جمله این نقاط هستند. گرمای بدن و نبض موجود در این ناحیه‌ها باعث می‌شوند که عطر به خوبی خود را نشان داده و لایه‌های مختلف آن از جمله لایه نخستین، لایه میانی و لایه پایانی به خوبی ابراز وجود کنند.

افزایش ماندگاری عطر : زمان مناسب برای استفاده از عطر

بهترین زمان برای استفاده از عطر، چند دقیقه بعد از خروج از حمام است، یعنی درست زمانی که پوست هنوز اندکی رطوبت دارد و کاملا خشک نشده است. استفاده از عطر در این زمان و حضور رطوبت بر روی پوست به نوعی مواد عطری را به دام می‌اندازند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهند. همچنین، خانم‌های محترم نیز دیگر لازم نیست خطر آسیب زدن به جواهرات و یا لباس‌های خود با عطر را به جان بخرند.

افزایش ماندگاری عطر : پرهیز از مالیدن عطر

شاید بسیاری از ما بر حسب عادت، پس از اسپری کردن عطر روی مچ دست، دست دیگرمان را بر روی آن می‌مالیم. اگر دوست دارید که عطرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد و رایحه عجیب و غریبی پیدا نکند، به شما اکیدا توصیه می‌کنیم که از این کار پرهیز کنید. مالش عطر بر روی پوست باعث شکستن ساختار مولکولی ترکیب شده و درصد عظیمی از لایه ابتدایی را از بین می‌برد. البته، این کار باعث می‌شود که لایحه کلی عطر بر روی پوست اندکی تغییر کند و بوی آن با چیزی که استاد عطر ساز در نظر داشته، تفاوت داشته باشد. از همه این‌ها گذشته، این کار ماندگاری عطر را هم کم می‌کند.

افزایش ماندگاری عطر : توجه به سلامت و چربی پوست

به طور کلی، عطرها مدت زمان بیشتری بر روی پوست‌های چرب می‌مانند و خیلی زود از روی پوست‌های خشک محو می‌شوند. دلیل این مساله هم این است که پوست خشک، به جای رطوبت لازم و ضروری، عطر را به خود جذب می‌کند. پس برای افزایش ماندگاری عطر فراموش نکنید که از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

افزایش ماندگاری عطر : نگه‌داری مناسب

قرار گرفتن عطر در معرض گرما و رطوبت باعث شکستن مولکول‌های عطری آن می‌شود. پس از نگه داشتن عطرهای خود در حمام و سرویس بهداشتی خودداری کنید و در عوض آن‌ها را مکان‌های خشک و خنک قرار دهید. به عنوان مثال داخل کشو و یا حتی روی میز آرایش (در صورتی تحت تابش مستقیم آفتاب نباشد) محل‌های مناسبی برای این کار هستند.

افزایش ماندگاری عطر : تمدید در طول روز

از آنجایی که پوست یک عضو زنده بدن است که به طور مداوم و منظم تنفس می‌کند، طبیعتا نمی‌تواند عطر را مدت زمان نامحدودی بر روی خود نگه دارد. روش‌های بالا به افزایش میزان ماندگاری عطر بر روی پوست کمک می‌کنند، اما به هر حال نمی‌توانند جلوی محو شدن آن را بگیرند. در این شرایط، توصیه می‌کنیم همیشه اندازه کوچک‌تری از عطر خود را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم آن را تمدید کنید.

persianpishraneh.com


برچسب ها: افزایش ماندگاری عطر در ۸ حرکت : چطور همیشه خوش بو باشیم؟ ,
[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 21 شهريور 1396 ] [ 10:34 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]