بیوگرافی کلوین کلاین : رؤیایی که ساخته و فروخته شدبیوگرافی کلوین کلاین : رؤیایی که ساخته و فروخته شد


بیوگرافی کلوین کلاین : رؤیایی که ساخته و فروخته شد

کلوین کلاین طراح مد آمریکایی است. طرح های او شامل لباس زنانه، مردانه و لباس زیر است. اکنون زیورآلات، عطر و ساعت نیز تحت عنوان کلوین کلاین به جهان عرضه می شود. وی از همان ابتدای کودکی به طراحی مد علاقه ی فراوانی داشت. اولین گام حرفه ای کلاین در دنیای مد حرفه ای در سال ۱۹۶۲ برداشته شد.


کلوین کلاین طراح مد آمریکایی است. طرح های او شامل لباس زنانه، مردانه و لباس زیر است. اکنون زیورآلات، عطر و ساعت نیز تحت عنوان کلوین کلاین به جهان عرضه می شود. وی از همان ابتدای کودکی به طراحی مد علاقه ی فراوانی داشت. اولین گام حرفه ای کلاین در دنیای مد حرفه ای در سال ۱۹۶۲ برداشته شد.

نیم نگاه

کلوین کلاین در سال ۱۹۴۲ در نیویورک به دنیا آمد. وی در شهر نیویورک به تحصیل رشته مد پرداخت. یکی از اولین تجارب کاری کلاین شاگردی برای مجموعه تولیدی کت و شلوار بود. در سال ۱۹۶۸ به همراه چارلز شوارتز شرکت خود را افتتاح کردند. شوارتز جنبه تجاری کار را اداره می کرد و کلوین کلاین هم امور مربوط به طراحی را بر عهده گرفت.

شرکت آنها در ابتدا روی کت و شلوار و کت تک تمرکز داشت. چندی بعد خط تولید لباس های ورزشی آنها نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفت. وی ۳ بار جایزه کوتی آواردز (Coty Awards) را برای طراحی لباس زنانه دریافت نمود. در نهایت نیز لباس مردانه، جین، لوازم آرایشی، عطر و اثاث منزل به تولیدات شرکت افزوده شد. کلاین در سال ۲۰۰۳ شرکت خود را به فروش رساند.

ابتدای زندگی

کَلوین ریچارد کلاین (Calvin Richard Klein) در ۱۹ نوامبر ۱۹۴۲ (۲۸ آبان ۱۳۲۱) در محله برانکس (Bronx) نیویورک پا به عرصه وجود نهاد. وی فرزند وسط از ۳ فرزند خانواده بود. پدرش اصالتاً اهل مجارستان بود و یک مغازه خواربارفروشی را در محله هارلم (Harlem) نیویورک اداره می کرد. مادر کلاین خانه دار بود. کلاین به همراه مادرش به خیاطی مادربزرگش سر می زد. به این ترتیب کم کم علاقه ی او به دنیای مد و لباس شکل گرفت. دبیرستان هنر صنعتی و دانشکده هنر نیویورک مقصدهای بعدی کلاین بودند. وی در سال ۱۹۶۳ از دانشگاه ایالتی FIT فارغ التحصیل شد.

روند تجاری کلوین کلاین

کلوین کلاین قبل از شروع تجارت مستقل خود برای شرکت های متعددی کار کرد. در سال ۱۹۶۸ او و دوست دوران کودکیش چارلز شوارتز (Charles Schwartz) شریک تجاری شدند. شوارتز برای شروع کار جدید ۱۰ هزار دلار هزینه کرد. کلاین با این سرمایه نام تجاری خود را راه اندازی نمود. وی در ابتدا یک نمایشگاه کوچک اجاره کرد. در نهایت به ساختمان تجاری بزرگ بونویت تلر (Bonwit Teller) منتقل شد. وی در این ساختمان با یکی از مشتریان ثابت خود ملاقات کرد و این ملاقات به انتقال کلاین به ساختمان بونویت تلر انجامید. ورود او به این ساختمان بزرگ مشتریان فراوانی برایش به ارمغان آورد. او در ابتدای دهه ی ۷۰ میلادی میلیون ها دلار فروش کرد.

کلوین کلاین در ابتدا روی کت های زنانه تمرکز داشت. این رویه اما به زودی تغییر کرد و پوشاک بانوان نیز به طراحی های او افزوده شد. سبک او ساده و مینیمالیسم مبنی بر دوخت بسیار حرفه ای و پارچه های با کیفیت بود. پس از موفقیت های پی در پی، کلاین به دنیای لباس مردانه و جین نیز وارد شد. او به زودی به یکی از بازیگران قدرتمند در دنیای جین بدل شد.

کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی کلوین کلاین به طرز فوق العاده ای تأثیر گذار بودند. کمپین های او بیشتر حول افراد و نقش آفرینان جوان می چرخید. یکی از معروف ترین تبلیغ های شرکت مربوط به سال ۱۹۸۱ می شود. در این تبلیغ بروک شیلدز (Brooke Shields) بازیگر و مدل آمریکایی ایفای نقش می کند.

در سال ۱۹۹۵ نیز یکی از کمپین های تبلیغاتی شرکت در خصوص لباس های جین به دلیل عدم رعایت شئونات اخلاقی خبرساز شد. کار به جایی کشید که رئیس جمهور بیل کلینتون (Bill Clinton) و بانوی اول وقت هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) نیز علیه این کمپین جبهه گیری کردند.

مدل ها، بازیگرها، ورزشکاران و افراد مشهور فراوانی در طول این سال ها وارد کمپین های تبلیغاتی کلوین کلاین شده اند.

محصولات ماندگار

شاید بتوان محصولات جین و بخصوص شلوارهای جین کلوین کلاین را یک انقلاب در زمینه سبک پوشش بشمار آورد. شلوارهای جین تنگ این شرکت با استقبال فراوانی روبرو شده و به زودی محبوبیت فراوانی پیدا کردند. همان طور که اشاره شد کمپین های تبلیغاتی نیز در روند دیوانه وار محبوبیت آنها تأثیر بسزایی داشتند.

لباس های زیر هم یکی از زمینه های جولان کلوین کلاین بوده است. شورت های باکسر (Boxer shorts) توانست به سرعت محبوبیت فراوانی پیدا کند. این شورت ها روند فروش شرکت را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داد.

فروش شرکت

با به خدمت گرفتن ستارگان دنیای مد مکتب خود را بیش از پیش به جهان عرضه نمود. ویراستار سابق مجله مد وگ (Vogue) یعنی فرانسیس ستین (Francis Stein) یکی از این افراد بود. در دهه ۱۹۸۰ کلوین کلاین به عنوان سازنده لباس زیر و عطرهای لوکس (مجلل) نیز شناخته می شد. در همین دهه بود که نام تجاری کلوین کلاین بر روی اثاث منزل نیز برچسب خورد.

در دهه ۹۰، شرکت با مشکلات مالی فراوانی مواجه شد. به دنبال این مشکلات یکی از دوستان کلاین و کارآفرین مشهور آمریکایی دیوید گفن (David Geffen) با ارائه یک طرح نجات مالی شرکت کلاین را از این بحران بیرون کشید. شرکت کلوین کلاین بعدها در سال ۲۰۰۰ شکایتی علیه شرکت وارناکو گروپ (Warnaco Group) به اتهام نقض توافق نامه و قوانین علامت تجاری تنظیم نمود. این پرونده در خارج از دادگاه حل و فصل شد. کلاین و شوارتز در سال ۲۰۰۳ شرکت خود را با رقم ۴۳۰ میلیون دلار به شرکت فیلیپس ون هوزن (Phillips-Van Heusen) فروختند.

زندگی شخصی

کلوین کلاین در سال ۱۹۸۶ با کلی رکتور (Kelly Rector) ازدواج کرد. این ازدواج اما به طول نینجامید. آنها در سال ۱۹۹۶ از همدیگر جدا شدند. زندگی جداگانه این زن و شوهر تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. در این سال جدایی آنها به صورت رسمی اعلام شد.

کلاین مدتی هم با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست و پنجه نرم می کرد. وی پس از فروش شرکت دوران توانبخشی خود را سپری کرد و اکنون در سلامت کامل به سر می برد.

persianpishraneh.com


برچسب ها: بیوگرافی کلوین کلاین،بهترین برند لباس،گران ترین و شیک ترین لباس و برند،بهترین برند ,
[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 13 شهريور 1396 ] [ 9:51 ] [ مهسا ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]